GJENSIDIGE MALMÖ
En plats som bygger kultur
En plats som bygger kultur
Läget på Gjensidiges kontor i Malmö var optimalt från början, men utformningen av kontoret hämmade utvecklingen av organisationen och upplevelsen av arbetsplatsen. Denna plats gick att göra ännu bättre.
Vi ville ge kontoret en tydlig identitet där mod, energi och gemenskap skulle få lysa igenom. En plats som inte hämmade, utan främjade, interaktion och samarbete mellan enheter. Nu har vi samlat alla avdelningar på ett våningsplan och i samma veva utvidgades det planet för att skapa en dynamisk mötesplats. Från 1250m2 på tre plan till 764m2 på ett plan.
Känslan av ett enhetligt Gjensidige Malmö har förstärkts.
GJENSIDIGE MALMÖ
Storlek: 764 m2
Antal medarbetare: 80 st
Renoverings/inflyttningsår: Byggstart aug 2022, inflytt feb 2023.
Fastighetsägare: Aberdeen Property
Fastighet: Malmö Scylla 5
Adress: Anna Lindhs plats 4
Inredningsarkitekt: mod:group
Projektledare: mod:group
HGA: Ekstams Bygg
Intern projektledare: Jan Peder Snipstad
Namn på fotograf: Irika Sandström
Här jobbade vi med en energibaserad färgsättning som tydligt indikerar vilken energinivå som råder på varje plats. Nu osar det av energi i de färgstarka och uttrycksfulla ytorna där kunden möts och arbetar tillsammans medan det i de fokuserade ytorna, där enskilt arbete utförs, råder en mjuk, lugn ton och känsla.
Med hjälp av design, färg och form så har platsen fått en tydlighet och ett rörelsemönster som är lätt att följa.
Ett kontor med rundgång och som möjliggör för interaktion mellan avdelningar och enheter.
Här finns många detaljer som skapar wow-känsla. Det fantastiska rostfria köket med sin imponerande ö fungerar lika bra som lunchbord till många medarbetare, som till beerpong på AWn. De specialritade möblerna. Vackra textilier som möter alla raka och hårda ytor. En kreativa hub i gradäng och imponerade ljusgård. Vacka färgkoordinerade mötesrum, en välkomnande receptionen, pampiga pardörrar, utsikten som lyfts fram osv.
Vi ville ge kontoret en tydlig identitet där mod, energi och gemenskap fick lysa igenom.
Ytterligare en ambition var att indikera en tydlig uppstickar mentalitet mot branschens stora drakar. Gjensidige ska inte följa, utan själva leda.